Jak szybko zbudować sieć kontaktów na LinkedIn?
LinkedIn to platforma, która może ci realnie pomóc w zbudowaniu sieci kontaktów biznesowych ponieważ na LinkedIn mają swoje profile przedstawiciele różnych instytucji i firm z ponad 400 branż! Co więcej, z reguły nikt się tu nie ukrywa za fałszywymi kontami czy nickami, jak w przypadku innych portali. Możesz więc dotrzeć wprost do przedstawicieli biznesu którzy cię interesują. Pytanie jednak, jak prowadzić działania networkigowe na starcie, jak szybko zbudować sieć kontaktów? W tym artykule podam ci sprawdzoną metodę!
Od czego warto zacząć budowanie sieci?
Zanim zaczniesz budować sieć kontaktów zadbaj o dwa poniższe obszary, tak żeby twoje dalsze wysiłki nie poszły na marne.
Zbuduj profesjonalny profil, który będzie pokazywał ciebie jako eksperta w danej dziedzinie – wtedy z większym efektem osoby będą akceptować otrzymywane od ciebie zaproszenia do nawiązania kontaktu.
Zoptymalizuj swój profil pod SEO, tak żeby był widoczny dla potencjalnych kontaktów. Twoje wysiłki pójdą na marne, jeżeli nie ustawisz właściwe profilu od strony technicznej.
Jeśli nie wiesz jak zbudować profil i zoptymalizować go pod SEO, możesz szybko zdobyć tą wiedzę uczestnicząc w tym KURSIE
Jak możesz szybko zdobyć pierwsze kontakty?
Kiedy dopiero zaczynasz działać na LinkedIn twój profil będzie na początku prezentował się skromnie. Zbudowanie sieci co najmniej kilkuset kontaktów na starcie wymaga czasu, w szczególności że LinkedIn narzuca limity kontaktów.
Jest jednak jeden sposób, który pozwoli ci na szybkie zasilenie twojego profilu innymi kontaktami. Ta opcja to import kontaktów, czyli osób które już znasz z twojej książki adresowej, lub z bazy kontaktów telefonicznych.
grafiki: zrzuty z ekranu aplikacji mobilnej LinkedIn, dane kontaktowe fikcyjne – dla celów poglądowych
Jeżeli korzystasz z LinkedIn na desktopie znajdziesz tą opcję pod linkiem: https://www.linkedin.com/mynetwork
Korzystając z funkcji importu i synchronizacji książki adresowej na urządzeniu mobilnym, LinkedIn będzie w stanie zidentyfikować znajomych z twojego otoczenia, którzy korzystają już z platformy i ci ich wyświetli. Jest to szybki i wygodny sposób na dodanie pierwszych kontaktów.
Czy możesz decydować kogo zaprosisz w trakcie importu?
Tak, oczywiście! Podczas importowania i synchronizowania książki adresowej, LinkedIn otrzymuje dostęp do twojego rejestru kontaktów z telefonu – jednak ostatecznie to ty decydujesz, z kim chcesz nawiązać kontakt i kogo chcesz zaprosić do swojej sieci. Jeżeli nie wyrazisz zgody, LinkedIn nie zaimportuje danego kontaktu. Na jednej z powyższych grafik widzisz listę osób, wystarczy, że przy wybranych zaznaczysz kwadrat i klikniesz na dole ekranu „Nawiąż kontakt”, a do tej osoby zostanie wysłane zaproszenie.
Uwaga: jeżeli omyłkowo wyślesz zaproszenie do osoby, której nie chcesz zaprosić możesz szybko wycofać zaproszenie!
Dlaczego warto dokonać importu z poziomu urządzenia mobilnego?
Warto dokonać importu kontaktów z urządzenia mobilnego ponieważ jest to odrębny proces, który pozwala na odnalezienie osób, które niekoniecznie są zapisane w twojej książce adresowej poczty e-mail! Docierasz do nowych osób.
Jak budować sieć kontaktów, żeby przyniosła ci korzyści?
Linkedin skupia już w Polsce prawie 5 milionów osób! To ogromna sieć kontaktów. W jaki sposób warto budować sieć, żeby przyniosła ci korzyści?
Skup się na jakości, a nie ilości kontaktów. Zamiast nawiązywać relacje z wieloma osobami, które nie są zainteresowane współpracą czy kontaktem z tobą, lepiej skup się na nawiązywaniu mocnych i trwałych relacji z osobami, które cię znają.
Regularnie angażuj się i dziel się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Dzięki temu zaprezentujesz swoją wartość i zbudujesz swoją markę osobistą na LinkedIn.
Skup się na wartości, jaką możesz zaoferować innym, zamiast na tym, co możesz od nich otrzymać. Nawiązywanie relacji opartych na wzajemnej pomocy i wsparciu jest bardziej trwałe i skuteczne niż relacje oparte tylko na interesach.
Monitoruj swoje działania, sprawdzaj co działa, a co nie. Możesz to zrobić np. poprzez sprawdzanie ilości przyjętych zaproszeń, otrzymanych odpowiedzi na wysłane wiadomości, ilości interakcji w publikowanych postach czy artykułach na LinkedIn.
Powodzenia!