Jak stworzyć idealny profil na LinkedIn?

W tym artykule podam ci kilka wskazówek, jak stworzyć idealny profil na LinkedIn. Ten wpis to w zasadzie taka checklista. Sprawdź punkt po punkcie, czy masz zadbane wszystkie elementy profilu u siebie.

Dlaczego profil ma kluczowe znaczenie?

Jeżeli szukasz pracy, dobrze zbudowany profil pomoże ci zwrócić uwagę twojego potencjalnego pracodawcy na twoją osobę. Wiele firm szuka obecnie kandydatów wyłącznie na LinkedIn, ze względu na możliwość bezpośredniego docierania do kandydatów. Profil na LinkedIn może być bardzo ciekawą lekturą dla twojego potencjalnego pracodawcy czy klienta, dlatego zadbaj żeby nie świecił pustką. Każda z tych grup szuka ekspertów, którzy pomogą rozwijać im ich biznes! Dlatego twój profil powinien przedstawiać cię od jak najlepszej strony. Kompletnie uzupełniony i zoptymalizowany profil plus regularne publikacje na LinkedIn zrobią właściwe wrażenie!

Profil jest twoją wizytówką!

Profil jest twoją wizytówką! Jest przestrzenią, która opowiada o tobie, twoich umiejętnościach, wykonywanym zawodzie, projektach jakie prowadzisz. Na podstawie twojego profilu inni członkowie LinkedIn decydują, czy warto nawiązać z tobą kontakt. Dlatego tak ważne jest zbudowanie profesjonalnego profilu, który będzie przyciągał uwagę innych. Jeżeli zależy ci na aktywnym budowaniu marki osobistej w tej sieci, pozyskiwaniu nowych klientów - nie ignoruj siły profilu na LinkedIn. 

Jak zbudować idealny profil na LinkedIn?

Na start zadbaj o dobre biznesowe zdjęcie, baner w tle i ciekawy nagłówek – te elementy decydują, czy ktoś zwróci uwagę na twój profil, czy nie. Wskaż stanowisko jakie zajmujesz, zaktualizuj informacje o branży w jakiej pracujesz. Dodaj informacje związane z wykształceniem. Uzupełnij sekcję „O mnie”.

Wiarygodność twojej eksperckości na LinkedIn bardzo mocno podkreślą potwierdzenia twoich umiejętności oraz otrzymane rekomendacje. Koniecznie zastosuj ustawienia profilu, które pozwolą ci zbierać potwierdzenia umiejętności! Wyślij też co najmniej kilkanaście próśb o wystawienie rekomendacji. Im więcej zdobędziesz rekomendacji, tym lepiej! 

Pochwal się również swoimi projektami! Podepnij linki i przekieruj uwagę osób, które odwiedzą twój profil na zewnętrzne strony. Koniecznie spersonalizuj link URL twojego profilu i uzupełnij dane kontaktowe. Nie zaniedbuj żadnego z elementów.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę budując profil na LinkedIn?

Włącz tryb autora, dzięki temu uzyskasz dodatkowe możliwości na LinkedIn i jeśli będziesz regularnie publikować zwiększysz zasięgi. Jeżeli myślisz o dotarciu do zagranicznych pracodawaców lub klientów nagraj wymowę swojego imienia i nazwiska – to pomoże w przyszłych kontaktach.

Jeżeli prowadzisz bloga albo swoją firmę spersonalizuj na profilu link URL do tych stron, aby zachęcić innych do kliknięcia! I to co najważniejsze – zoptymalizuj swój profil pod SEO – to zwiększy widoczność twojego profilu! To najważniejsza rada w tym wpisie! Ustaw swój profil jako publiczny!

Czym jest SEO na LinkedIn? SEO na LinkedIn to proces uzyskiwania większej widoczności profilu, uzyskiwania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki dla danego słowa kluczowego. Dostosowanie profilu pod SEO nie jest łatwym zadaniem. Dokonaj analizy celów, dla jakich masz profil na LinkedIn i określ jakie frazy wyszukiwania i słowa klucze powinny się z tobą kojarzyć, pod jakimi chcesz się pozycjonować. Wplataj je w różne miejsca na swoim profilu. 

Jak zoptymalizować profil LinkedIn pod SEO?

Jak zoptymalizować profil na LinkedIn pod SEO? Zastosuj wskazówki z niniejszego wpisu. Jeżeli będziesz mieć problem z ich wdrożeniem sprawdź kurs: „Jak zbudować profesjonalny profil na LinkedIn i zwiększyć jego widoczność?”. 

Dzięki zoptymalizowanemu profilowi na LinkedIn pod SEO masz szansę wyprzedzić konkurencję, bez względu na to czy będą nią inni dostawcy usług, czy kandydaci do pracy!