Jak stworzyć imponujący nagłówek na swoim profilu LinkedIn?
W tym artykule podam ci kilka wskazówek, jak stworzyć imponujący nagłówek na profilu LinkedIn, który pomoże ci zostać zauważonym. Przyjrzymy się, co dokładnie nagłówek powinien zawierać i poznasz też kilka strategii tworzenia nagłówka. Dzięki temu będziesz w stanie zbudować nagłówek, który zachęci do odwiedzenia twojego profilu i dowiedzenia się o tobie więcej – a to jest właśnie jego główny cel!
Wprowadzenie: Co to jest nagłówek profilu LinkedIn i dlaczego ma takie znaczenie?
Nagłówek na twoim profilu LinkedIn jest jednym z najważniejszych elementów twojego profilu. Jest to kluczowy element, który widzą twoi klienci lub potencjalni pracodawcy, gdy odwiedzają twój profil. To krótka informacja, która pojawia się pod twoim zdjęciem oraz imieniem i nazwiskiem. Nagłówek buduje natychmiastowe wrażenie, kim jesteś i co robisz, dlatego pracując nad nagłówkiem przemyśl, jak chcesz być postrzegany.
Stworzenie idealnego nagłówka dla twojego profilu na LinkedIn może być na starcie trudnym zadaniem, ale jeśli zastanowisz się nad tym jakie kluczowe słowa najlepiej cię opisują, z jakimi słowami chcesz być kojarzony przez potencjalnych pracodawców lub klientów – stworzysz nagłówek, który będzie cię wyróżniał.
Odpowiedz sobie na pytania: „Co chcę powiedzieć innym o sobie?” lub „Jakie są słowa opisujące moje umiejętności?”. Nie zawsze jedno słowo dobrze ciebie opisze, ale nie szkodzi! Możesz szukać również fraz kluczowych.
Zbudowanie ciekawego nagłówka wymaga trochę pracy i przemyśleń, ale jeśli zrobisz to dobrze, to zainwestowany czas na pewno przyniesie ci korzyści.
Co zrobić, aby stworzyć imponujący nagłówek?
Jeżeli jesteś freelancerem i szukasz na LinkedIn klientów to twój nagłówek dobrze aby nawiązywał do twoich unikalnych cech, do tego czym się zajmujesz i jaką masz specjalizację! Możesz wykorzystać sformułowania, takie jak: „Doświadczony specjalista …” lub „Ekspert w zakresie …”. Ale od razu jedna uwaga: jeśli podasz jedynie same stanowisko to ta informacja będzie zbyt ogólna.
Porównaj dwa przykłady: „Copywriter” oraz „Copywriter. Tworzę szybko atrakcyjne treści sprzedażowe dla branży modowej” Osoba, która przeczyta drugi nagłówek od razu wie czym dana osoba się zajmuje i jaka jest jej specjalizacja.
Przykłady innych fraz? Proszę bardzo: „Projektowanie stron internetowych”, „Fotografia biznesowa dla…”, „Zarządzanie projektami w obszarze…”. Unikaj w nagłówku skomplikowanych zwrotów i zbytniego skupienia się na szczegółach. Może ci to zawęzić pole potencjalnych klientów.
Nagłówek nie może być zbyt ogólny i zbyt szczegółowy. Powienien mieć też określoną ilość znaków. Zajrzyj do darmowej lekcji kursu on-line: „Jak zbudować profesjonalny profil na LinkedIn i jak go poprawnie ustawić?”. Znajdziesz tam opis technicznych szczegółów, które wpływają na widoczność nagłówka i twojego profilu.
Przykłady nagłówków dla osób szukających pracy!
Jeżeli jesteś osobą szukającą pracy możesz spróbować nawiązać w nagłówku do stanowiska jakie cię interesuje, branży, twoich umiejętności i doświadczenia. Dla inspiracji przygotowałam dla ciebie kilka przykładów:
- Nagłówek dla specjalisty ds. marketingu: „Specjalista ds. marketingu z doświadczeniem w tworzeniu kampanii reklamowych i analizie danych. Znajomość narzędzi Google Analytics, AdWords, Photoshop. Osiem lat w branży e-commerce!”
- Nagłówek dla księgowego: „Samodzielny księgowy z certyfikatem ACCA i 5-letnim doświadczeniem w rachunkowości. Znajomość programów księgowych Rachmistrz, Gestor.”
- Nagłówek dla pracownika sprzedaży: „Handlowiec z 5-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej i portfelem klientów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B2”
- Nagłówek dla specjalisty ds. HR: „Specjalista ds. HR z 10-letnim doświadczeniem w rekrutacji, szkoleniach i rozwoju pracowników w firmach produkcyjnych. Znajomość narzędzi HR i prawa pracy”.
Zainspiruj się powyższymi przykładami, ale proszę nie twórz zero-jedynkowych kopii. Wiele osób czyta ten artykuł – postaraj się wyróżnić. Pokazuję ci mechanizm, dostosuj go do siebie.
Kiedy możesz uznać, że już udało ci się już stworzyć idealny nagłówek?
Stworzenie idealnego nagłówka wymaga testów. Trudno czasem spojrzeć z boku na swoje działania i ocenić, czy to jest już to. Postaraj się ocenić swój nagłówek wg. poniższych kryteriów:
- Czy nagłówek przedstawia ciebie jako profesjonalistę w swoim zawodzie lub branży?
- Czy buduje przekaz, czym się zajmujesz? Czy nie jest zbyt ogólny? Czy nie jest zbyt szczegółowy?
- Czy zachęca do zapoznania się z twoim pełnym profilem?
- Czy zawiera słowa kluczowe?
Jeżeli na każde pytanie odpowiesz tak – nagłówek jest gotowy!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o czym warto pamiętać uzupełniając profil LinkedIn – zajrzyj do artykułu: „Jak stworzyć idealny profil na LinkedIn? Praktyczne wskazówki!”