usługa analizy potencjału grup docelowych

Zanim zainwestujesz w LinkedIn sprawdź, czy na pewno tutaj są twoi klienci!

strategia działania

Usługa analizy potencjału grup docelowych na LinkedIn

Czy ta usługa jest dla ciebie?

Tak, jest jeżeli chcesz wykorzystywać LinkedIn do rozwoju swojego biznesu.

Na polskim LinkedIn jest już utworzonych ponad 4,7 mln kont (dane pochodzą z dnia 10 stycznia 2021 z panelu reklamowego LinkedIn), łącznie jest tutaj aż 417 branż – z tego powodu LinkedIn staje się niezwykle ciekawym źródłem kontaktów biznesowych. Jednak, ilość osób w poszczególnych branżach mocno się różni. 

Są branże zasilone tysiącami kontaktów i są takie, gdzie dotrzesz tylko do kilkudziesięciu osób. Są też branże w których osoby są aktywne, i są takie gdzie osoby mają założone konta, ale bardzo rzadko korzystają z LinkedIn. Każda z grup i branż wymaga innej strategii działań.

Tak, jeżeli twój biznes zakłada dotarcie do większej skali klientów.

Jeżeli planujesz zainwestować środki w rozbudowywanie sieci na LinkedIn, reklamę do danych grup, działania networkingowe lub regularne tworzenie contentu – sprawdź, do jakiej ilości osób z poszczególnych segmentów możesz realnie trafić! 

Usługa obejmuje analizę do maksymalnie dziesięciu grup docelowych w oparciu o cztery kryteria: kraj, stanowisko osoby do której chcesz trafić, ilość osób zatrudnionych w danej firmie oraz branżę do jakiej chcesz trafić.  

Dzięki wynikom analizy będziesz w stanie zaangażować się w segmenty klientów mające dla twojego biznesu największy potencjał.  

Kryteria stosowane w analizie potencjału grup docelowych na LinkedIn.

W celu uzyskania jak najbardziej precyzyjnych wyników analizy stosowane są cztery kryteria. Od ciebie zależy, które kryteria zostaną zastosowane do analizy każdej z dziesięciu badanych grup docelowych. Możesz nimi dowolnie zarządzać.

  • kraj – wskazujesz dla każdego badania jeden dowolny kraj np.
    • Polska,
    • Niemcy,
    • USA,
    • Kanada itd. 
  • stanowisko (wskazujesz jedno stanowisko z poniższych)
    • właściciel
    • partner
    • dyrektor najwyższej rangi np. CEO
    • zarząd
    • kadra dyrektorska
    • menadżer
    • specjalista
    • szkoleniowiec
    • pracownik o krótkim stażu pracy
  • ilość osób zatrudnionych w firmie (wskazujesz jedną opcję):
    • samozatrudnienie
    • 1-10
    • 11-50
    • 51-200
    • 201-500
    • 501-1000
    • 1001-5000
    • 5001-10,000
    • pow. 10,000
  • branżę:
    • wskazujesz dla każdej grupy jedną z 417 branż wyszczególnionych w ankiecie. 

Niektóre kryteria z danej grupy mogą się powtarzać w innej grupie, ale nie muszą. Przykładem grupy na LinkedIn są np. właściciele firm, zatrudniający od 11 do 50 osób, w Polsce, z branży ubezpieczeniowej. A inną grupą będą np. właściciele firm (to samo stanowisko), zatrudniający od 51 do 200 osób, w Niemczech, w branży sprzętu medycznego itd.

Rezultatem analizy jest raport, w którym otrzymujesz informacje o ilości osób obecnych na LinkedIn w każdej ze wskazanych grup. Dzięki temu wszystkie dalsze decyzje możesz podejmować w oparciu o konkretne dane. 

Dlaczego segmentacja jest niezbędna?

Możesz pomyśleć, dlaczego analiza nie dotyczy np. wszystkich dyrektorów z firm zatrudniających pow. 10 000 bez wględu na branżę? Takie dane nie miałyby dla ciebie żadnej wartości. 

Inne problemy ma dyrektor sprzedaży w branży metalurgicznej, a inne w branży odzieżowej – nawet jeżeli pracują w firmie o podobnym poziomie zatrudnienia. Inne problemy ma specjalista, inne dyrektor HR, a inne Prezes w tej samej firmie. Inne wyzwania mają też reprezentanci firm w Polsce a inne w USA, nawet jeżeli zajmują się na pozór tym samym np. dostarczają systemy do monitorowania czasu pracy on-line pracowników. 

Traktowanie wszystkich tak samo nie pozwoli ci na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji, a to będzie miało na koniec kluczowe znaczenie czy będziesz sprzedawać swoje usługi lub produkty premium, czy nie. 

Dlaczego segmentacja klientów ma tak duże znaczenie?

#TIP

Segmentacja klientów B2B (business-to-business) polega na dzieleniu grupy docelowej klientów biznesowych na mniejsze, bardziej jednorodne grupy, po to aby było możliwe zrozumienie ich potrzeb i preferencji.

Segmentacja klientów B2B umożliwia lepsze zrozumienie rynku, potrzeb i problemów klientów, a także pozwala na dostosowanie oferty produktów i usług do konkretnych potrzeb. Pozwala to na zwiększenie skuteczności działań marketingowych oraz budowanie długotrwałych relacji z klientami.

Segmentacja klientów B2B ma kluczowe znaczenie w prowadzeniu skutecznej strategii marketingowej, która przyciągnie nowych klientów, zachęci do dalszej współpracy i poprawi wyniki biznesowe.

Co zyskasz dzięki analizie potencjału grup docelowych na LinkedIn?

Dokonasz identyfikacji grup

Być może do tej pory nie miałeś okazji, aby dobrze ten temat przemyśleć. Decydując się na zakup usługi musisz na start wykonać zadanie i szczerze sobie odpowiedzieć do kogo chcesz trafić.

Oszczędzisz czas
i środki

Jeżeli okaże się, że na LinkedIn twoi klienci są słabo obecni, otrzymasz wprost informację, że nie jest to to właściwe środowisko dla twoich celów biznesowych. Nie będziesz marnować tu swojego czasu i pieniędzy.

Zyskasz dane
do strategii

Dowiesz się, które grupy mają największy potencjał, na których warto się skupić. Dzięki temu twoje działania marketingowe będą bardziej efektywne i zwiększysz szansę na osiągnięcie pożądanych rezultatów.

Zbudujesz swoją markę

Jeżeli będziesz prowadzić działania do odpowiednich grup docelowych zyskasz szanse na realne zainteresowanie ich swoimi produktami lub usługami. Zbudujesz szybciej w oczach odbiorców swoją markę.

Zobacz opinie o współpracy ze mną!


Jeżeli spotykasz na swojej drodze biznesowej Marzenę, to jest to moment, w którym możesz być już spokojny. Spokojny o to, że będziesz: - wysłuchany - zrozumiany - elastycznie potraktowany - zainspirowany i o to, że dostaniesz to, czego właśnie potrzebowałeś... i jeszcze trochę więcej.
Marzena jest wyjątkową osobą, ciepłą, uczynną i odpowiedzialną. Pracującą z bardziej niż pełnym zaangażowaniem. Współpraca z Marzeną była przyjemnością, wszystko było dopracowane do ostatniego szczegółu i zawsze na czas. Jednym słowem pełny PROFESJONALIZM. Mam szczerą nadzieję, że nasze drogi biznesowe jeszcze się kiedyś spotkają.

Chcesz zobaczyć więcej referencji?

Jak przebiega usługa?

Etap 1

Po dokonaniu przez ciebie formalności, zaczynamy od 60 minutowej konsultacji on-line, której termin rezerwujesz poniżej. W trakcie spotkania opowiadasz mi o swoim biznesie i celach na LinkedIn. Pod koniec spotkania omawiam z tobą ankietę, którą poproszę abyś wypełnił, i w której wskażesz maksymalnie do 10-ciu docelowych grup.

Etap 2

Ankietę przesyłam do ciebie zaraz po spotkaniu. Na jej wypełnienie i odesłanie do mnie masz max. 3 dni robocze. Przemyśl bardzo dokładnie do kogo chcesz trafić na LinkedIn, kto jest twoim klientem. To niezwykle ważny krok w twoim biznesie! Dobrą praktyką jest określenie wszystkich grup docelowych jeszcze pierwszego dnia i potem przez kolejne dwa dni nanoszenie ew. korekt.

Etap 3

Po otrzymaniu od ciebie informacji, od razu zaczynam proces analizy, dlatego na tym etapie nie ma możliwości wprowadzania zmian. Raport z wynikami otrzymasz ode mnie w ciągu max. 3 dni roboczych. W raporcie otrzymasz szczegółowe informacje o ilości osób w każdej z grup.


Etap 4

Spotykamy się na omówienie raportu - 30 minutowej konsultacji on-line. W trakcie spotkania odpowiem na wszystkie twoje pytania dotyczące przesłanego raportu. Przygotuj je wcześniej, wtedy maksymalnie wykorzystamy czas "szybkiej konsultacji".

Sprawdź możliwe terminy pierwszej konsultacji. Dokonaj rezerwacji.

F.A.Q.

Często zadawane pytania

Koszt usługi to 984,00 zł brutto (w tym 23% VAT)

Standardowo, proces realizacji usługi trwa po mojej stronie do 4 dni roboczych od otrzymania od ciebie wypełnionej ankiety i wskazania grup docelowych. W przypadku wystąpienia opóźnień po twojej stronie z przesłaniem ankiety – zadzwonię do ciebie i poinformuję cię o dodatkowym terminie 3 dni roboczych na jej przesłanie. W przypadku dalszego braku ankiety – niestety muszę sobie zastrzec prawo do odstąpienia od zawartej umowy, z potrąceniem wynagrodzenia 369,00 zł za czas poświęcony na pierwszą konsultację.  Realizacja tej usługi wymaga współpracy obydwu stron – mam nadzieję, że to rozumiesz. Mam nadzieję, że nie dojdzie do takiej sytuacji – gdyby jednak nastąpiła, to zwrócę ci różnicę 615,00 zł w ciągu 3 dni roboczych.

Kliknij przycisk na stronie „Zamów usługę”.  W kolejnym kroku pojawi się strona z formularzem zamówienia. Podaj swoje dane jako uczestnika konsultacji oraz dane do zakupu. Otrzymasz potwierdzenie na podany adres e-mail. 

Oczywiście! Do każdego zakupu jest wystawiona faktura. Na etapie wypełniania formularza koniecznie zaznacz, czy dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna czy firma i uzupełnij wymagane dane.  



Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 Krawczak Consulting Sp. z o. o. właściciel marki Pracuj Jak Chcesz!